Toyota Corolla (1966-present)
කොරොල්ලා (Corolla) කියන්නේ ලංකාවේ වගේම ලොකේ ජනප්රිය වුන ජපන් කාර් එකක්. අවුරුදු 50කට වැඩි කාලයක් නිශ්පාදනය වුනු මෙම රථය දැනට මිලියන 40කට වඩා වාහන ප්රමාණයක් ලොව පුරා විකිණිලා තියෙනවා. මේ වාර්ථාව දෙවෙනි වෙන්නේ දෙවෙනි වෙන්නේ බිටලේට (Volkswagen Beetle) විතරයි. ඒ කොරොල්ලා කාර් එක මේ දක්වා විශාල වෙනස්කම් රැසකට භාජනය වුනු නිසා වැඩිම කාලයක් නිශ්පාදනය වුනු කාර් මාදිලිය ලෙස පිලිගන්න සමහර අය කැමති නැ. කොරොල්ලා ගැන කතා කරද්දි එයාගේ නිවුන් සහොදරයා වෙන ස්ප්රින්ටර්(Sprinter) ගැනත් නොකියා බැ. දෙන්නා එක වගේ උනාට නිවුන් සහොදරයො අතරත් වෙනස්කම් තියෙනවා. ස්ප්රින්ටර්(Sprinter) එක ටිකක් දගකාරයෙක්. ඒ නිසාම ජපන් මාර්කට් එකට තමයි යවලා තියෙන්නේ. ඒ කොහොම උනත් ලංකාවෙත් ස්ප්රින්ටර් නැතුවම නෙමෙයි. දෙන්නා ගැන වෙනසක් කරන්නෙ නැතුව කොරොල්ලා කියලා පොදුවේ කතා කරමු, කොහොමද අද දක්වා ආපු ගමන් මග දිහා .....
E10 : පලමු පරම්පරාව (First Generation) 1966-1970
මුලින්ම කොරොල්ලා (E10) එක නිශ්පාදනය කරන්නේ 1966දි ජපානයේ. හදුන්වා දිමේ ප්රචාරණය ලෙස "The most wanted car by the market — presented to the world by bringing together the essence of Toyota's technology." යන්න යොදාගෙන තිබුනා. මේ කාලේම තමයි නිසාන් එකත් එයාලගේ සනි (sunny) එකත් එලිදක්වන්නේ. ටොයොටා එක කොරොල්ලා එක ඇමරිකාව වගේ රටවල් වලට අපනයනය පටන් ගන්නේ 1968දි. මේක කුඩා ප්රමාණයේ වාහනයක් වගේම කුඩා පවුලේ වාහනයක් වුනා.
![]() |
Corolla E10 advertisement |
ප්රචාරණයෙදි කිව්වා වගේම අවුරුදු 3ක් යනකොට ජපානයේ හොදම විකුනුම් වාහනය බවට පත් වෙන්න හෙතු වෙන්නේ ඒ කාලෙ හැටියට ඉදිරිපස බකට් වර්ගයෙ ආසන සහ රේස් වාහන වල භාවිත කල ආකාරයේ වාහනයේ බිමට සවිකල ගියර් ලිවරය වගේම හුරුබුහුටි කුඩා එන්ජිමකින් සමන්විත විම වැනි ලක්ෂණ නිසා බව සදහන් වෙනවා. මුල්ම කොරොල්ලා එක එන්ජින් ධාරිතාවය 1100cc (60 hp ,44 kW)සහ 1200cc (65 hp , 48 kW) කාණ්ඩ යටතේ ගියර් 4 Manual සහ ගියර් 2 Auto යන වාහන නිපදවුනා. ඒ වගේම දොර 2/4 sedan , Coupé වගේම දොර 2 වැගන් නිශ්පාදනය කරලා තියෙනවා.
E-10 — 1077 cc Sedan (2-door/4-door)
E-15 — 1077 cc Coupé
E-16 — 1077 cc Wagon, 2-door
E-11 — 1166 cc Sedan (2-door/4-door)
E-17 — 1166 cc Coupé
E-18 — 1166 cc Wagon, 2-door
කොරොල්ලා කොච්චර තිබුනත් ලංකාවේ ටිකක් අඩුවෙන් දකින්න ලැබෙන කාර් එකක් තමයි first gen E10 කියන එක. 2 door Sedan , 2 door Coupe කියන දෙකේ වෙනස පහත ජායාරුප වලින් බලා ගන්න පුලුවන්
කොරොල්ලා පළමුවෙන් නිකුත් කරන ලද විට, එහි දොර 2 Sedan පමණ විය. එතැන් සිට, මෙම පළමු පරම්පරාව සඳහා කාණ්ඩ 3ක් යටතේ 4 දොරවල් sedan හතරක් සහ wagon රථයක් එකතු කරන ලදී. එසේම, එන්ජින් කාණ්ඩ ලීටර් -1.1 K එන්ජිම, sporty K-B එන්ජිම සහිත ද්විත්ව කාබලේටර් සහ K-D එන්ජිම සහිතව ඉහළ සංකෝචන අනුපාතයකින් වැඩි දියුණු කිරිමට දැඩි උත්සාහයක් ගෙන ඇත. මුල්ම කාල පරිච්ඡේදයේ දී 1.2 ලීටර් 3K, 3K-B සහ 3K-D එන්ජින් 1.1 ලීටර් K-එන්ජින් මාලාව වෙනුවට භාවිතා කරන ලදී. පළමුවෙන් නිකුත් කරන ලද විට, ඉදිරිපස හා පසුපස දෙපස drum brakes දැමීම් සිදු කරන ලදී. එක්සත් ජනපද ප්රමිතිවලට අනුකූල වන ලෙස වේග 2 wipers, parking brake lights වැනි මුල් ආරක්ෂිත සැලසුම් ද ඇතුළත් විය.
E20 : දෙවන පරම්පරාව (Second Generation) 1970 - 1974
දෙවන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා E20 1970 දී වෙළඳපොළට හඳුන්වාදෙන ලදි. මෙය පාරිභෝගිකයින්ගේ පළමු පරම්පරාවේ කොරොල්ලා එකේ පෙනුමෙන් පසු රසවත් රසයන් වර්ධනය කිරීමට පටන් ගත් කාලයයි. පළමු පරම්පරාවේ යහපත් කීර්තිනාමයක් ගොඩ නැගීම සහ කොරොල්ලා වෙළෙඳ නාම අනුප්රාප්තිකත්වය තව දුරටත් වර්ධනය කිරීම සඳහා වන අදහස මත පදනම් වූ නව මාදිලිය පුළුල් වූ ශරීරයේ ප්රමාණය හා සැසඳීමේදී Coke Bottle Styling හෙවත් වක්රාකාර fenders, මැදින් වක් වු ඍජු ආකාර බොඩි මොස්තරයකින් සමන්විත වුනා. ඒ වගේම එන්ජින් ධාරිතාව වැඩි කර සවිබල ගන්වන ලදී.
ඒ වන විට පළමු පරම්පරාව වන කොරොල්ලා ලීටර-1.2 යක එන්ජිම වෙනස් කර වැඩි බලයක් සහිත එන්ජිමක් යොදා ගැනිමට සැලසුම් කර තිබුණි. මේ වෙනකොටත් කෝරනා (Corona) නම් ලීටර් 1.6 ක එන්ජිමකින් යුත් ඉහළ පෙළේ පන්තියක නිශ්පාදනය වෙමින් පැවතුනා. කොරොල්ලා සහ කෝරනා අතර ස්ථාන පිරවීමට සෙලිකා(Celica) / කරීනා(Carina) යන වාහන දියත් කරන ලද අතර, එම නව 1.4-ලීටර් එන්ජින් සමග දෙවැනි පරම්පරාව වන කොරොල්ලා නිශ්පාදනය කිරීමට තීරණය විය.
පළමු පරම්පරාවේ කොරොල්ලා මෝස්තරයට හිතකර කීර්තිනාමයක් තිබුණු නිසා මුල්ම මාදිලියේ නිර්මාණයට අනුකූල නොවි දෙවන පරම්පරාව සඳහා එම නිර්මාණය දැඩිව වෙනස් කිරීම එම අවස්ථාවේ එඩිතර තීරණයක් හා එවකට විශාල අභියෝගයක් විය. ජපන් වාහනවල ඉතිහාසය දෙස බලද්දී, සැලකිය යුතු වෙනස්කම් සිදුකිරීමට ඇති අකැමැත්ත නිසා දෙවන පරම්පරාවේ ආකෘතිවලදී අසාර්ථකත්වය පිළිබඳ උදාහරණ බොහෝ ඇත.
දෙවනි පරම්පරාවේ කොරොල්ලා ප්රධාන ලක්ෂණය වූයේ Sport models වල ආක්රමණශීලී පෙනුමයි. මේවා අතරින් "කොරොල්ලා ලෙවින්" උපත සිදුවූයේ රැලි මෝටර් රථවලට (Rally racing) ආදරය කළ තරුණ නිර්මාණකරුවෙකුගේ අදහස් පිළිගැනීමෙනි. අනෙකුත් වාහන සඳහා භාවිතා කරන ලද DOHC (Double over Head Head Camshaft) එන්ජිමක් සහිතව කොරොල්ලා සන්නද්ධ කිරීම ඔහු යෝජනා කළේය. නිර්මාණ කණ්ඩායම කුතුහලයට පත් වූ අතර එම සැලැස්ම ගැන අදහස වහාම අනුමත කළහ. ටොයෝටා මෝටර් රථ සමාගම තුල මෝටර් රථ රැලි රේස් පිළිබඳ උනන්දුවක් දක්වන බොහෝ ඉංජිනේරුවන් විය. මෙම සැලැස්ම සාක්ෂාත් කර ගැනීම සඳහා සමස්ත සංවර්ධන කණ්ඩායම පෙලඹවූයේය. නව මාදිලිය "ලෙවින් (Levin)" යනුවෙන් නම් කරන ලදී.
පලමු මාදිලිය වගේම දොර 2 හා 4 සෙඩාන් (Sedan), Standard, Deluxe සහ Hi-Deluxe ලෙස නම් වු අතර , දොර 2, Coupe Deluxe, SL, SR ලෙසද සහ වැගන් යන කාණ්ඩ වලින් හදුන්වා දෙන ලදි. 1972දි වැඩි දියුණු කරන ලද එන්ජිම සහිත කොරොල්ලා එක ලෙවින් (Levin) ලෙස නම් කරන ලදි. E20 කොරොල්ලා එක ගියර් 4 සහ 5 Manual ලෙසද ගියර් 3 Auto ලෙස වේග සම්ප්රේශනයක් සහිත වගේම වැඩි දියුනු කරන ලද ඉදිරිපස හා පසුපස suspension නිසා වැඩි සැප පහසු විය. රියදුරු අසුනේ පෙනෙන පරාසය වැඩි කල අතර headrests , AM/FM radio, car stereo , air conditioning වගේම ඉදිරිපස Disk brake සහිත විය.
ඒ වගේම පහත දෙවල් වලින් සමන්විත වුනා
- ලීටර් 45 ක ඉන්ධන ටැංකියක්
- 2-step සමබරතාවයකින් යුක්තව දොරවල් විවෘත කිරීම
- පසුපස දොරවල් සදහා Child lock mechanism යුත්ත විම
- සොරකම් වැළැක්වීම වැඩි කිරීම සඳහා Steering lock mechanism
- Recirculating ball type steering gear box
- Rosewood toned මීටර් කවුළුව
- Radial ටයර්
- පසුපස කවුළු defogger
Corolla E20 : model types
අවසානයේදී දෙවන පරම්පරාව වූ කොරොල්ලා සිය පූර්වගාමියා විසින් සකස් කරන ලද ප්රවනතාවයෙන් පසුව, පවුලේ රථය සාර්ථකත්වයක් භුක්ති විඳින ආදර්ශයක් බවට ඔප්පු විය. 1974 දී තෙවන පරම්පරා කොරොල්ලා මාරුවීම දක්වා ඒකක 2,406,860 ක් නිෂ්පාදනය කරන ලදී.
E30 : තෙවන පරම්පරාව (Third Generation) 1974 - 1979
තෙවන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා (E30) උසස් වර්ගයේ වාහනවල ආරක්ෂාව හා සුවපහසුකම් සහිතව හඳුන්වාදුන් අතර, පවුලේ මෝටර් රථවල වඩාත්ම වැදගත් අංගය වන ආර්ථික කාර්යක්ෂමතාව ඉහළ මට්ටමක පවත්වා ගන්න සමත්වුනා. මෙම තුන්වන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා ඉහළ මට්ටමේ ගුණාත්මකභාවය හා විශ්වසනීයත්වය, දේශීයව සහ ගෝලීය වශයෙන් ජනප්රිය විමට හෙතුවිය. වාර්ෂිකව ඒකක 300,000 ඉක්මවූ වාහන සංඛ්යාවක් වාර්ෂිකව විකිණිමට සමත් විය.
තුන්වන පරම්පරා සඳහා කොරොල්ලා සඳහා තරමක් කෝණික (angular), තියුණු (sharp) මෝස්තරයක් අනුගමනය කළහ. මෙම නව නිර්මාණය මගින් දෙවැනි පරම්පරාවේ රේඛාවලට සාපේක්ෂව තරමක් ශක්තිමත් බවක් පෙන්නුම් කල අතර wind tunnel /drag coefficient මගින් ප්රථම වරට බාහිර නිර්මාණය කරන ලදි.
කලින් මාදිලිවලින් ලබාගත් සෙඩන් හා වැගන් රථයට අමතරව, තුන්වන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා සඳහා අලුතින් center pillar-less hardtop body අලුතින් එක්කරන ලදී. නව මාදිලිය පළමුවෙන් මුදාහරිනු ලැබුවද, අනෙකුත් මෝටර් රථ කාණ්ඩ වලින් නව කොරොල්ලා නිශ්චය කර ගැනීම සඳහා Coupe ආකෘතිය තාවකාලිකව නතර කරන ලද නමුත් පසුව වෙළඳපොළ ඉල්ලුම නිසා එය එකතු විය. එසේම, ලෙෆ්ට්බැච් Liftback ආකෘතිය (හැච්බැක් Hatchback ලෙස හඳුන්වන) "sporty wagon for multipurpose use" යන නාමයෙන් එකතු කරන ලදි. මෙය ජපානය තුල ජනප්රිය විමත් සමග නිශ්පාදන ප්රමානයට වඩා ඉහල ඉල්ලුමක් ඇතිවිය.
Corolla E30 hardtop |
තෙවන පරම්පරාවද මුල් කොරොල්ලා කාණ්ඩ යටතේ දොර 2 හා 4 සෙඩාන් සහ වැගන් ලෙස නිකුත් කරන ලද අතර පසුව ලිෆ්ට්බැක් Liftback සහ Coupe ආකෘතින් එක් කරන ලදි. එහි මූලික නිකුතුවේ දී එන්ජින් වර්ග 4 ක් අඩංගු වන අතර ලීටර්-1.2 3K-H එන්ජිම, ලීටර්-1.4 T එන්ජිම, ලීටර්-1.6 2T එන්ජිම සහ කොරොල්ලා ලෙවින් (Levin) සඳහා 2T-G DOHC (Double Over Head Camshaf ) එන්ජිම. කෙසේ වෙතත් විමොචන රෙගුලාසි (Emission regulations) හෙතුවෙන් ලීටර්-1.6 2T-U එන්ජිම සහ ලීටර්-1.4 T එන්ජින් පමණක් හැර අනෙකුත් එන්ජින් නිපැයුම්වලින් තාවකාලිකව ඉවත් කරන ලදී. ඉන් පසුව, ලීටර්-1.2 3K-U එන්ජිම, ලීටර්-1.6 12T සහ 12T-U එන්ජිම , ලීටර්-1.3 4K-U එන්ජිම සහ කොරොල්ලා ලෙවින් සඳහා 2T-GEU DOHC එන්ජිම ක්රමානුකුලව නැවස සකස් කර එකතු කරන ලදි.
Enhanced equipment and an interior meticulously finished with high quality were the characteristic features of the third generation Corolla |
මේ කාලය වෙනවිට ලොකයේ වාහන වල ආරක්ශන උපාංග පිලිබද සැලකිලිමත් වුනු නිසා සිට් බෙල්ට් වගේ දෙවල් එක් උනා. ඒ වගේම ඇතුලත සැප පහසුව වැඩි නිමාවකින් යුත්ත වුනා. E30 කාණ්ඩයේ වැඩි දියුණු කිරිමක් විදියට E50 කාණ්ඩය නිශ්පාදනය වු අතර 1981 දක්වා පැවතුනි.
E70 : හතරවන පරම්පරාව (Fourth Generation) 1979 - 1983
1979 මාර්තුවේ දී හතරවන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා වෙළෙඳපොළට හඳුන්වා දෙන ලදී. මෙම කාල වකවානුවේදී ජපාන ආර්ථිකය තෙල් අර්බුධයෙන් පසු, ගුණාත්මකභාවය වැඩිදියුණු කිරීම කෙරෙහි නැඹුරුතාවක් වර්ධනය වන අවධියක් විය. මෙය සිදු වූ විට, පාරිභෝගිකයින් විවිධාංගීකරණය කළ යුතු අතර, මගී කාර් වලින් ආර්ථික කාර්යක්ෂමතාව ඉල්ලා සිටියහ. මේ නිසා කොරොල්ලා විවිධ අවශ්යතාවයන් සපුරාලීමට සුඛෝපභෝගී පවුලේ සුපිරි මෝටර් රථයක් ලෙස (උදා., aerodynamically efficient design , a newly developed engine and rack & pinion steering) නිශ්පාදනය කල අතර ඩීසල් එන්ජින්වලින් සමන්විත ආකෘති හඳුන්වා දිමද සිදුවිය.
නව මාදිලියේ නිර්මාණකරණ සංකල්පය, "Luxury car status and features, with excellent fuel economy" යුගයේ අවශ්යතාවන්ට ගැලපේ. සිව්වන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා බොහෝ දෙනෙක් විසින් ජපානය තුළ පමණක් නොව, විදේශීය වශයෙන්ද ජනප්රිය විය. ඇත්ත වශයෙන්ම, 1980 දී එහි ආරම්භක නිකුතුවෙන් වසරකට පසුව, වාර්ෂික අපනයනය ඒකක 500,000 ක් විය. 1979 සිට 1982 දක්වා වසර 3 ක කාලසීමාව තුළ හතරවන පරම්පරාවේ කොරොල්ලා, ලොව පුරා VW Golf වාහන නිෂ්පාදනයේ ප්රමාණය මෙන් දෙගුණයකට වඩා වැඩි විය. ඉන්පසුව 1983 ජනවාරි මාසයේදී අපනයනයන් 4,730,000 ක් මුළු අපනයන සඳහා රටවල් 116 ක් කරා ළඟා විය. එම අවුරුද්දේ මාර්තු මාසයේ දී කොරොල්ලා සමුච්චිත නිෂ්පාදන (cumulative production) එකතුව මිලියන 10 ක් ඒකකයට ළඟා විය.
1979 මාර්තු මස මුලදී නිකුත් කරන ලද මුල් අවස්ථාවේදීම, සෙඩාන් (දොරවල් 2 / දොරවල් 4), Hardtop, Coupe, Liftback සහ වෑන් රථය ඇතුළුව කාණ්ඩ වර්ග 5 ක් තිබිණි. කෙසේ වෙතත්, 1982 මැයි මාසයේ සිව්වන පරම්පරාවේ කාල පරිච්ඡේදයේ අවසානයේදී, ජපානයේ අද වන විට ජනප්රිය වාහන කාණ්ඩය වන වැගන් කාණ්ඩය එකතු කරන ලදී.
නව එන්ජින් ලීටර්-1.5 OHC (Over Head Camshaft) 3A-U, තෙවෙනි පරම්පරාවෙන් ලීටර්-1.3 OHV 4K-U උරුමයෙන් උරුම වූ අතර ලීටර්-1.6 DOHC (Double Over Head Camshaf) 2T-GEU. සිව්වන පරම්පරාවේ නිකුත් වූ මාස පහෙන් පසුව, අගෝස්තු මාසයේ දී අගෝස්තු මාසයේ දී, ලීටර්- 1.8 OHV 13T-U එන්ජිම එකතු විය, 1981 අගෝස්තු මාසයේදී එය නතර විය.
පෙට්රල් එන්ජින් ලීටර්-1.3 4K-series, ලීටර්-1.6 2T-series සහ ලීටර්-1.6 4A-C සහ ලීටර්-1.8 3T-C එන්ජින් ඇතුළත් විය. ලීටර්-1.8 1C ඩීසල් එන්ජිම ද අපනයනය කළා. සෑම එන්ජිමක්ම එක් එක් රටෙහි අවශ්යතා සහ ධාවන තත්ත්වයන් මත පදනම්ව තෝරාගෙන ඒවා ලබා දෙන ලදී. බිමට සවි කරන 4-speed සහ 5-speed manual gear සම්ප්රේෂණයන් ඇත. 4K-U වර්ගයේ එන්ජිම සහිත 2K-PTC ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණයක වන අතර 3A-U කාණ්ඩයේ එන්ජිම සහිත 3-gear ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණ පද්ධතියක් ලබා ගත හැකිවිය. සුපිරි 2T-GEU එන්ජින් මාදිලි සාම්ප්රදායක 5-speed ක්රියාකාරි සම්ප්රේෂණය සම්මත කරන ලදී. 1C ඩීසල් එන්ජින් ආකෘති 5 speed manual සම්ප්රේෂණයකින් හෝ ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවය සඳහා වැඩි වේගයකින් ඉන්ධන පිරිමැස්මකින් යුත් 4 speed ස්වයංක්රීය සම්ප්රේෂණයකින් සමන්විතය.
සිව්වන පරම්පරාවේ sporty model ද ආක්රමනශිලි පෙනුමක් සහිත විය. ලෙවින් (Levin) Coupe, LiftBack, Hardtop සහ දොර 4 සෙඩන් යන මෝටර් රථ 2T-GEU එන්ජින් සවි කර ඇත. සිව්වන පරම්පරාව වන කොරොල්ලා නිර්මාණය කරන ලද්දේ, aerodynamic performance සැලකිල්ලට ගනිමින්, තෙවන පරම්පරාවේ ප්රතිරූපය පවත්වාගෙන යාම වෙනුවට, තියුණු රේඛා සමඟ Boxy style, කෙටි නාසයක් සහ ඉහළ තට්ටුවක් සහිත ස්පර්ශක හැඩයෙන් සෑදුණු aerodynamic design, සුවපහසුව සහ ප්රයෝගික භාවිතයට සුදුසු ලෙස වැඩිදියුණු විය. මෙම නැවුම් විලාසිතාවෙන් වැඩි අවධානයක් යොමු විය.
සාම්ප්රදායක ඉදිරිපස ආසන සදහා සකස් කළ හැකි හිස රඳවන ඉදිරිපස ආසන (adjustable headrests) ලබා දී ඇත. Coupe රථ ආකෘති සඳහා සුවිශේෂී bucket type ආසන ඇත. පසුපස ආසන සඳහා ස්ථාවර ආසන යොදා ගන්නා ලදී. රියදුරු සුවපහසුව සඳහා seat adjuster, lumbar support, front to back adjustable headrests, step-less reclining seats , tilt steering mechanism සඳහා එකතු කරන ලදී.අනික් අතට, නිශ්ශබ්දතාවය සහතික කිරීම සඳහා, ව්යුහය sound proofing ලෙස නිර්මාණය කර ඇත.
දොරවල් 4 සෙඩාන් වාහන වල ELR (Emergency Locking Retractor) සහිත ආසන පටි සහිත විය. සිව්වන පරම්පරාව සඳහා ඇතුළත් කර ඇති තවත් ආරක්ෂක පියවර ඇතුළත් වන්නේ පැහැදිලි පෙනුමක් සදහා permeation type instrument panel , විශාල windshield සහ Fender mirrors හා impact absorbing bumpers.
මිට අමතරව
- මගියාගේ ආරක්ෂාව සඳහා Half shut door warning light
- Fuel level could be seen with ignition OFF
- සුඛෝපභෝගී වායු සමීකරණයකින් යුත් සුවපහසු පරිසරයක් සැපයීම
- කැබින් එක ඇතුලත Fuel lid opener
- සුපිරි ආලෝකකරණ සදහා Square halogen headlamps
- Power mirrors with single control lever
- Quartz digital clock
- යන විශෙෂාංග දැකිය හැකිය.
E80 : පස්වන පරම්පරාව (Fifth Generation) 1983 - 1987
කොරොල්ලා කාර් නිෂ්පාදනය මුළු වාහන මිලියන 10 ලකුණ ළඟා වි මාස දෙකකට පසු, 1983 මැයි මාසයේ දී, කොරොල්ලා පස්වන පරම්පරාව වෙළෙඳපොළ මත හඳුන්වා දෙන ලදී. එවකට ජපානය ධනවත් ජීවන රටාවක් සොයමින් සිටි පුද්ගලයින්, විශේෂයෙන්ම තරුණ පරපුරට, ඔවුන්ගේ ම අද්විතීය ජීවන රටාවට සරිලන නව තේමාවන් "follow the worldwide trend of technical innovations and convert the Corolla into a front wheel drive passenger car" සහ "pursue ample room and styling favored by the younger generation" යටතේ හඳුන්වා දෙන ලදී. 1978 කාලයෙදි ටොයොටා තම පලමු ඉදිරිපස රොද එලවුම් (Front Wheel drive) හදුන්වා දුන්නද මුලින්ම නිශ්පාදනය සදහා මේ පස් වන පරම්පරාවයයි යොදා ගන්නේ.
![]() |
Corolla E80 sedan |
හැබැයි AE85 and AE86 Corolla Levin / Sprinter Trueno models (SR-5 / GT-S in USA) සුපුරුදු පිටුපස රොද එලවුම් (rear wheel drive) ක්රමය යටතේ නිපදවන ලදි. කොරොල්ලා E80 මෝටර් රථ කාණ්ඩ 5 ක් යටතේ වාහන වෙලදපොලට නිකුත් කල අතර එවා නම් දොර-4 ක් සහ පස් දොර-5 ක් සහිත සෙඩාන් මෝටර් රථ, දොර 2 ක් සහ දොර 3 ක් සහිත Coupe මෝටර් රථ හා වැගන් මෝටර් රථද ඇතුළත්ය. පසුව 1984 ඔක්තෝබර් මාසයේදී විදේශීය වෙළෙඳපොළ ඉලක්ක කරගත් දොර-3 හා දොර-5 හැච්බැක් (hatchback) නිශ්පාදනය කරන ලදි. තවද සිව්වන පරම්පරාවේ වැගන් රථ කිසිදු වෙනස් කිරිමක් කර නොතිබුණි. එහි ප්රතිඵලයක් ලෙස වසර 9ක කාලයක් මෙම වැගන් වර්ගය නිශ්පාදනය කෙරිනි.
![]() |
Corolla E80 sedan |
සෙඩාන් කාණ්ඩයේ කොරොල්ලා සදහා එන්ජින් ලෙස නව ලීටර්-1.3 OHC (Over Head Camshaft) 2A-LU එන්ජිම, 3A-U සිට පරිවර්ථනය කර ඇති 1.5-ලීටර් OHC 3A-LU එන්ජිම සහ නවීනව නිපදවන ලද 1.6-OHC 4A-ELU එන්ජින්( EFI පද්ධතියක් සහිත) , වන අතර ලීටර්-1.8 1C-L ඩීසල් එන්ජිම, පැරණි 1C එන්ජිමට සවි කිරීමක් ද විය. Coupe මොඩල් වල sport drive වැඩි දියුණු කිරිමට කලින් භාවිත කල ලීටර්-1.5 OHC 3A-U II එන්ජිම වෙනුවට නව ලීටර්-1.6 DOHC (Double over Head Head Camshaft) 16-valve 4A-GEU එන්ජිම ලබා දෙන ලදි.
![]() |
Corolla FX |
![]() |
Corolla E80 |
සෙඩාන් කාණ්ඩයේ කොරොල්ලා සදහා 4-speed හා 5- speed Manual ආකාරයේ සම්ප්රේෂණ සම්පූර්ණයෙන්ම යාවත්කාලීන කර ඇත. FF drive-train බවට පරිවර්තනය වීම නිසා එන්ජිමේ සිට බලය බෙදාහැරිමේ සම්පූර්ණ දුර ප්රමාණය කෙටි විය. මීට අමතරව,3 speed අධිවේගී ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණය (replaced by a transmission with a lockup clutch) 2A-LU සහ 3A-LU එන්ජින් සහිත මාදිලි එකතු කරන ලදී. 1C-L එන්ජිම, 3 speed ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණය fuel economy performance සඳහා දායක වූ lockup clutch සහිත විය. 4A-ELU එන්ජිම ඉලක්ටෝනිකමය පාලිත 4 speed ETC-S ස්වයංකීය සම්ප්රේෂණයකින් සමන්විත විය.
![]() |
Toyota Corolla Levin GT-APEX (AE86) |
මුල් අවධියේ Coupe රථ 3A-U II එන්ජිම සහිත 4-speed ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණයකින් ලබා ගත හැකි විය. ඒ වන විට එය ලීටර්-1.5 එන්ජින් පන්ති දුර්ලභ විකල්පයක් විය. sporty model 4A-GEU එන්ජිම සහිත මෝටර් රථ මුලින්ම ලබා ගත හැකි වූයේ 5-speed ඩීසල් සම්ප්රේෂණයකින් පමණි. පසුව පසුව ඉලෙක්ට්රොනිකව පාලනය කරන ලද 4-Speed ETC-S ස්වයංක්රිය සම්ප්රේෂණය එකතු කරන ලදී.
![]() |
interior view E80 |
රියදුරු අසුනේ සැපපහසුව සදහා වාහනයේ ඉදිරිපස ආසන සවි කර ඇති ආසන පටි, පුළුල් පරාසය සහ finer adjustment pitches එකතු කරන ලදී. පිටුපස අසුන් සදහා නැමිය හැකි ආකාරයේ ආසන සහිතව සෙඩාන් කාණ්ඩයද Coupe සඳහා විශේෂයෙන් නිර්මාණය කර ඇති lounge seats ලබා දෙන ලදී. Centralized door locks සහිත වු අතර අනෙකුත් අංග අතර power door mirrors, power windows, power sunroof and a multi-use tray ඇතුළත් විය. බොහෝ විශේෂාංග සහ උපකරණ , පස්වන පරම්පරාව සැපයීමට දායක විය.
- මඩ සහ සීරීම් අඩු කිරීමට Mud guards
- රියදුරා ආලෝකය නිවා දැමීමට අමතක වූ බැටරි බැටරිය වළක්වා ගැනීම සඳහා notification buzzer
- accelerator මත පීඩනය නොදී (without press) අඩු වේගයකින් ධාවනය කළ හැකි ස්වයංක්රීය ධාවකය
- Digital quartz clock
- Power remote control door mirrors
වැනි විශෙෂාංග වලින් සමන්විත වුනා.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ඔබේ අදහස් හා යොජනා පහසුවෙන් යොමු කිරිමට "Auto World - වාහන ලොකය" Facebook පිටුව සමග එක් වෙන්න. (Click Here) 😃😃😃
සියලු තොරතුරු උපුටාගැනිම අන්තර්ජාලය ඇසුරිනි. All information copied from Internet.
supiri!!! digatama liyanna
ReplyDeleteThank you.
Deleteinteresting and very valuable information. Please post the second part soon thank you
ReplyDeleteThank you. second part almost done. i'll post it.
Delete