Corolla First Generation |
Datsun Bluebird 410 |
Mazda 800 / familia |
Honda S600 |
Mitsubishi Galent 1969 |
මිලෙන් අඩු පවුලේ අයට භාවිත කරන්න පුලුවන් වාහන නිපදවපු ජපානය ජර්මනිය 3 වෙනි තැනට දාලා දෙවෙනි තැන ලබා ගන්නේ ඇමරිකාව පලමු තැන තියෙද්දි. 1967 වෙනකොට ජපානයේ වාහන නිශ්පාදකයො එකතු වෙලා සංගමයක් පිහිටුවා ගන්නවා. මෙකේ පලවෙනි සභාපත් වෙන්නේ එවකට නිසාන් සමාගමේ කත්සුජි කවමාතා. 1975 විතර වෙනකොට රොබො තාක්ෂණය වාහන නිශ්පාදනයට එකතු විමත් එක්ක ජපානයේ වාහන නිශ්පාදනය නොනවතින දාමයකට එකතු වෙනවා. ඒ වගේම ඩිජිටල් තාක්ෂණය භාවිත කරලා වාහන නිර්මාණය සිට හැම දෙකටම භාවිත කරන්නට වුනා.
1970 වෙනකොට ජපානයේ වැඩිම ඉල්ලුම තිබුනේ පස් දෙනෙකුට යන්න පුලුවන් එන්ජින් ධාරිතාවය 600CC සිට 1200CC දක්වා වාහන වලට. මේ නිසාම පුංචි වාහන සාමන්ය ජනතාව අතර ජනප්රිය වුනා. කොච්චරක්ද කිවොත් ඇමරිකාවටත් වඩා වාහන අලවියක් ජපානයේ සිදු වුනා. ජපානයේ ලොකු වාහන හැදුන් නැතුවම නෙමෙයි. නිසාන් ප්රසිඩන්ට් (president), ටොයොටා සෙන්චුරි (Century) වගේ වාහන හැදුනා.
Toyota century 1967 |
මේ කාලේ වෙනකොට ලොකෙටම බලපාපු තෙල් ගැටලුවක් නිසා ජපන් වාහන නිශ්පාදකයක් කුඩා වාහන හැදුවත් බලපැම් ඇති වුනා. ඒ අතරින් හොන්ඩා, ටොයො කොග්යො වගෙ සමාගම් පාඩු ලැබුවා. මේ නිසාඅ බරින් අඩු ඇලුමිනියම්, ප්ලාස්ටික් වගේ දෙවල් වාහන නිශ්පාදනයට භාවිත කරන්නට වුනා.ඒ වගේම මුල් කාලේ භාවිතයෙන් ඉවත් කරපු ෆ්රන්ට් විල් (Front wheel drive) ක්රමය නැවත් ආවෙත්. 1980 වෙනකොට ජපානය ඇමරිකාවත් පරදලා මොටර් රථ නිශ්පාදනයේ මුල් තැන ගන්නවා.
මේ කාලේ වෙනකොට ජපානයේ ටොයොටා කොරොල්ලා , නිසාන් සනි වගේම මිට්සුබිෂි ලාන්සර් වල ආර්ම්භය ගැන කියන්න නම් වෙනම් කතාවක් කියන්න වෙනවා. 1989 වෙනකොට ටොයොටා සමාගම යුරොපිය සුඛොපබොගි වාහන ඉලක්ක කරගෙන ලෙක්සස් (Lexus) කියන සමාගම හරහා වාහන නිශ්පාදනයට යොමු වෙනවා. ඒ වගේම 2000CC වගේ වාහන නිශ්පාදනය කරන්න අනෙක් අයත් උත්සාහ දරනවා. කොහොම වුනත් 1995න් පස්සේ බොහො බටහිර වාහන සමාගම් ජපන් වාහන වල කොටස් මිලට ගන්නට පටන් ගන්නවා. මෙ නිසාම ටොයොටා - ජෙනරල් මොටර්ස්, මැස්ඩා- ෆොඩ්, නිසාන් - ෆොඩ්, නිසාන් - ජෙනරල් මොටර්ස් , මිට්සුබිෂි - ක්රිස්ලර් වගෙම හොන්ඩා- ක්රිස්ලර් වගේ සබදතා ඇති වෙන්න පටන් ගත්තා. මේ නිසාම වහන වෙලදපොල තිබුනු තරගකාරිත්වය අඩු වුනා. ඒ වගේම ජපන් වාහන වල කර්මාන්තශාලා වෙනත් රටවල් වල ඇති වෙන්නත් හෙතු වුනා.
1950න් පසු ඇමරිකා /යුරොපා මොටර් රථ නිශ්පාදනය
ජපන් මොටර් රථ නිශ්පාදනය මෙසේ දියුනු වෙද්දි ලොකේ අනිත් පැත්තේ කාර් හදපු හැටි වැඩිය කතා කලේ නැනේ.1950න් විතර පස්සේ දෙවෙනි ලොක යුද්දෙත් ඉවර වෙලා නැවත යුද නිශ්පාදන වලින් ඉවත් වෙලා සාමන්ය වාහන හදන්න ගත්තු කාලේ. මේ වෙනකොට හැමොටම කාර් ගන්න උවමනාවක් වෙනවා. මේ නිසාම ඇමරිකාව තුල වාහන නිශ්පාදනයේ නැවතත් තරගකාරි මුහුනුවරක් ගන්නවා. 1950 -1960 කාලේ ආපු ගොඩක් කාර් විශාල වගේම බොහොමයක් ක්රොම් වලින් අලංකාර කරලා තිබුනා වගේම පිටිපස ගුවන් යනා තටු වගේ හදන්නත් උත්හාස කලා. මගේ මතය අනුව මේ යුගය තමයි ඇමරිකානු වගේම ලොක කාර් ඉතිහාසයේ ස්වර්ණමය යුගයක් වෙන්නේ. ඒ තරම් ලස්සන කාර් නිශ්පාදනය කෙරුනා. මෙවා සැපපහසු පවර් ස්ටියරින්, පවර් වින්ඩොස් වගේ අමතර උපාංග වලින් සමන්විත වුනා වගේම විශාල එන්ජින් සහිත එවා වුනා.
මෙහෙම විකාශනය වුනු මොටර් රථය අද වෙනකොට හයිබ්රිට් තාක්ෂණය වගේම විදුලියෙන් දුවන කාර්, ස්වයංක්රිය පාලනය දක්වා වෙනස් වෙලා තියෙනවා. බොහොම කෙටියෙන් කතා කලාට මේ අතර රසවත් කතා නැතුවම නෙමේයි. එවා කතා කරන්න ගියොත් කතාවෙන් පිට යන නිසා එවා ගැන ඉස්සරහට වෙනම දිර්ග විස්තර සහිත කතා මාලාවක් ඔස්සේ කතා කරමු. සුපර් කාර්, කාර් රේස්, මැත කාලිනව ජනප්රිය වුන වාහන රැසක් ගැන මුල ඉදන් අගට විස්තර රැගෙන අලුත් කතාපෙලක් ගෙන එන බලාපොරොත්තුවෙන් කොටස් 6කින් සමන්විත වුනු මොටර් රථයේ ගමන් මග මෙසේ නිමා කරමි.
Next Blog : කොරොල්ලා එකට අවුරුදු 50යි - පලමු කොටස
ඔබගේ වටිනා අදහස් හා යොජනා පහත කොමෙටුවකින් සටහන් කරන්න. ස්තුතියි.
thx, great job. school lamayekge project ekakata thorathuru gatta. bohoma pin.
ReplyDelete